Як уникнути емоційного вигоряння на роботі?

Вигоряння - це стан психічного, емоційного та фізичного виснаження, що виникає при тривалому стресі. Відчуття перевантаженості та виснаження на роботі може легко призвести до цього стану та погіршення повсякденної діяльності. Звичайно, якщо таке триває тривалий час – можливо, це знак, що настав час міняти місце роботи або навіть професію. Ви повинні чітко усвідомлювати чим хочете займатися, щоб справа життя приносила ще й задоволення. Зокрема, можна час від часу моніторити сайти з працевлаштування, такі як Jooble , та підібрати позицію, яка буде відповідати вашим бажанням та вмінням. Але якщо все ж таки вигоряння пов'язане з тимчасовими труднощами або навантаженнями, необхідно серйозно це опрацювати.

Як уникнути емоційного вигоряння на роботі?

Подібний емоційний стан може виглядати по-різному, зокрема:

  • Почуття пастки, застою чи поразки;
  • Ізоляція себе від близьких;
  • Почуття постійного виснаження та втоми.
  • Зміна апетиту чи харчових звичок.

Дуже важливо знайти здоровий баланс, щоб ви не відчували себе перевантаженими та могли йти в ногу зі своїми завданнями.

Як же боротися із цим?

Як уникнути емоційного вигоряння на роботі?
Візьміть ситуацію під контроль

Почуття неконтрольованості, відсутність автономії та нестача ресурсів впливають на вашу здатність досягати успіху в тому, що ви робите, та сприяють вигоранню. Ви отримуєте дзвінки від начальника чи відповідаєте на електронні листи пізно вночі чи у вихідні? Подумайте, як ви можете опрацювати цей момент. Погодьте графік того, коли ви будете доступні та які ресурси вам знадобляться, щоб добре виконувати свою роботу.

Пам'ятайте про колектив

Суспільство необхідне для того, щоб відчувати підтримку. Хоча ви, можливо, не зможете вибрати, з ким працювати, ви можете витратити час та сили на зміцнення зв'язків, які ви поділяєте з колегами та начальником. Позитивний бойовий дух у групі, коли ви можете покластися один на одного, може зробити команду міцнішою та знизити ймовірність вигоряння.

Визначте цінності

Якщо ваші цінності не збігаються з цінностями вашої організації, можливо, вам доведеться подумати, чи не настав час шукати нові можливості. Визначте, чи зможете ви знайти сумісність на своїй нинішній посаді чи інша організація може краще відповідати вашим цінностям.

Балансуйте завдання

Після виконання чогось дуже складного (когнітивно, емоційно чи фізично) може бути корисно перейти на менш складне завдання. Перемикання між завданнями різної складності на щоденній, щотижневій чи щомісячній основі може бути чудовим способом відновити баланс і дати собі перерву.

Робіть перерви

Іноді ми відчуваємо, що не можемо зупинитись. Ми перевіряємо електронну пошту у черзі на каву та друкуємо нотатки на зворотному шляху з ділової зустрічі. Хоча може здатися важливим продовжувати рухатися вперед, але дуже важливо робити перерви. Тайм-аут для себе має вирішальне значення для вашого благополуччя і, зрештою, піде на користь вашій роботі.

[rainmaker_form id="36985"]

Повернися живим