Вигорання - це стан психічного, емоційного та фізичного виснаження, що виникає за тривалого стресу. Відчуття перевантаженості та виснаження на роботі може легко призвести до цього стану та погіршення повсякденної діяльності. Звісно, якщо таке триває тривалий час - можливо, це знак, що настав час змінювати місце роботи чи навіть професію. Ви маєте чітко усвідомлювати чим хочете займатися, щоб справа життя приносила ще й задоволення. Зокрема, можна час від часу моніторити сайти з працевлаштування, такі як Jooble, і підібрати позицію, яка відповідатиме вашим бажанням і вмінням. Але якщо все таки вигорання пов'язане з тимчасовими труднощами або навантаженнями, необхідно серйозно це опрацювати.

Подібний емоційний стан може виглядати по-різному, зокрема:
- Почуття пастки, застою або поразки;
- Ізоляція себе від близьких;
- Відчуття постійного виснаження і втоми.
- Зміна апетиту або харчових звичок.
Дуже важливо знайти здоровий баланс, щоб ви не почувалися перевантаженими і могли йти в ногу зі своїми завданнями.
Як же боротися з цим?

Візьміть ситуацію під контроль
Почуття неконтрольованості, відсутність автономії та брак ресурсів впливають на вашу здатність досягати успіху в тому, що ви робите, і сприяють вигоранню. Ви отримуєте дзвінки від начальника або відповідаєте на електронні листи пізно вночі або на вихідних? Подумайте, як ви можете опрацювати цей момент. Узгодьте графік того, коли ви будете доступні та які ресурси вам знадобляться, щоб добре виконувати свою роботу.
Пам'ятайте про колектив
Товариство необхідне для того, щоб відчувати підтримку. Хоча ви, можливо, не зможете вибрати, з ким працювати, ви можете витратити час і сили на зміцнення зв'язків, які ви поділяєте з колегами і начальником. Позитивний бойовий дух у групі, коли ви можете покластися один на одного, може зробити команду міцнішою і знизити ймовірність вигорання.
Визначте цінності
Якщо ваші цінності не збігаються з цінностями вашої організації, можливо, вам доведеться подумати, чи не час шукати нові можливості. Визначте, чи зможете ви знайти сумісність на своїй нинішній посаді, чи інша організація може краще відповідати вашим цінностям.
Балансуйте завдання
Після виконання чогось дуже складного (когнітивно, емоційно або фізично) може бути корисно переключитися на менш складне завдання. Перемикання між завданнями різної складності на щоденній, щотижневій або щомісячній основі може бути чудовим способом відновити баланс і дати собі перерву.
Робіть перерви
Іноді ми відчуваємо, що не можемо зупинитися. Ми перевіряємо електронну пошту в черзі на каву і друкуємо нотатки на зворотному шляху з ділової зустрічі. Хоча може здатися важливим продовжувати рухатися вперед, але дуже важливо робити перерви. Тайм-аут для себе має вирішальне значення для вашого благополуччя і, зрештою, піде на користь вашій роботі.

