Хороший бос: 5 навичок, які керівникам важливо розвивати насамперед

Співробітники приходять у компанію, а йдуть від начальника. Багато хто з нас мріє про кар'єру керівника, але щоб стати успішним управлінцем, дописувати в резюме все нові рядки про професійні перемоги на керівних постах, важливо грамотно взаємодіяти зі своєю командою, заслужити довіру і повагу людей. Які навички керівникам потрібно розвивати насамперед?

Хороший бос: 5 навичок, які керівникам важливо розвивати насамперед

Хороший бос: 5 навичок, які керівникам важливо розвивати насамперед

1. Проводити наради

Саме на непродуктивних нарадах витрачається левова частка часу співробітників. Не дарма деякі компанії запровадили правило проведення нарад стоячи: так питання вирішуються набагато швидше, немає спокуси просто поговорити, витрачаючи час даремно. Навчіться проводити наради з командою. Для цього визначайте чітку мету кожної зустрічі, запрошуйте на неї тільки тих співробітників, присутність яких справді необхідна. Подбайте про комфортне місце для зустрічі, призначте зручний усім час і заздалегідь визначте, скільки часу витратите на обговорення. Наприкінці обов'язково підведіть підсумки зустрічі, а потім попросіть когось із команди зробити розсилку з резюме зустрічі.

2. Ставити цілі

Навчіться ставити цілі правильно, наприклад - з використанням класичної техніки SMART, тобто пам'ятайте, що мета має бути: Specific, Measurable, Achievable, Relevant, Time-bound (конкретною, вимірюваною, досяжною, актуальною, обмеженою в часі).

3. Контролювати

Раніше робота керівників будувалася саме на цій функції. Сьогодні вона трансформується, але все ще обов'язкова: не потрібно стояти за спиною співробітників, контролюючи кожен крок - усе-таки шляхи досягнення цілей кваліфікований співробітник може вибрати і самостійно, зайвий контроль перетворюється на стеження і не мотивує проявляти ініціативу. Але намітити точки контролю і перевіряти їх необхідно обов'язково. Контролювати діяльність підлеглих можна за допомогою звітів, спеціального програмного забезпечення або зустрічей, головне - робити це регулярно і давати конструктивний зворотний зв'язок: що саме можна поліпшити.

4. Делегування

Надзвичайно важливо навчитися доручати підлеглим завдання, які не потребують вашої безпосередньої участі. Оскільки у вас має бути час не лише на виконання поточних завдань, а й на стратегічне планування, спілкування з командою, власний розвиток. Тільки важливо пам'ятати, що перш ніж делегувати, співробітника важливо навчити виконувати завдання правильно.

5. Звичка надихати

Найважливіша навичка керівника, від якої залежить ефективність роботи команди. Складається з багатьох корисних звичок. Наприклад, важливо пам'ятати, що не можна критикувати підлеглого публічно, ба більше - не можна критикувати його самого, тільки коментувати конкретні дії з обов'язковим розбором, що можна поліпшити. Причому право запропонувати варіанти виправлення помилки для початку корисно дати самому співробітнику.

Враховуйте індивідуальні мотиви людей, з якими працюєте. Комусь дуже важлива похвала, комусь - стосунки в колективі, визнання авторитету, кар'єрні перспективи або можливість підвищення зарплати. Найскладніше в роботі керівника - підібрати ключик до кожної людини. Але саме такий управлінець може з гордістю писати у своєму резюме про те, що його сильна сторона - лідерство.

Повернись живим