Хороший бос: 5 навичок, які керівникам важливо розвивати насамперед

Співробітники приходять у компанію, а йдуть від начальника. Багато хто з нас мріє про кар'єру керівника, але щоб стати успішним управлінцем, дописувати в резюме все нові рядки про професійні перемоги на керівних постах, важливо грамотно взаємодіяти зі своєю командою, заслужити довіру та повагу людей. Які навички керівникам потрібно розвивати насамперед?

Хороший бос: 5 навичок, які керівникам важливо розвивати насамперед

Хороший бос: 5 навичок, які керівникам важливо розвивати насамперед

1. Проводити наради

Саме на непродуктивних нарадах витрачається левова частка співробітників. Не дарма деякі компанії ввели правило проведення нарад стоячи: так питання вирішуються набагато швидше, немає спокуси просто побалакати, марнуючи час. Навчіться проводити наради з командою. Для цього визначайте чітку мету кожної зустрічі, запрошуйте на неї лише тих співробітників, присутність яких справді потрібна. Подбайте про комфортне місце для зустрічі, призначте зручний час і заздалегідь визначте, скільки часу витратите на обговорення. Наприкінці обов'язково підсумуйте підсумки зустрічі, а потім попросіть когось із команди зробити розсилку з резюме зустрічі.

2. Ставити цілі

Навчіться ставити цілі правильно, наприклад – з використанням класичної техніки SMART, тобто пам'ятайте, що мета має бути: Specific, Measurable, Achievable, Relevant, Time-bound (конкретна, вимірна, досяжна, актуальна, обмежена за часом).

3. Контролювати

Раніше робота керівників будувалась саме на цій функції. Сьогодні вона трансформується, але все ще обов'язкова: не потрібно стояти за спиною співробітників, контролюючи кожен крок – таки шляхи досягнення цілей кваліфікованих співробітників може вибрати і самостійно, зайвий контроль перетворюється на стеження і не мотивує виявляти ініціативу. Але намітити точки контролю та перевіряти їх необхідно обов'язково. Контролювати діяльність підлеглих можна за допомогою звітів, спеціального програмного забезпечення чи зустрічей, головне – робити це регулярно та давати конструктивний зворотний зв'язок: що саме можна покращити.

4. Делегування

Надзвичайно важливо навчитися доручати підлеглим завдання, які не вимагають вашої безпосередньої участі. Оскільки у вас має бути час не лише на виконання поточних завдань, а й стратегічне планування, спілкування з командою, власний розвиток. Тільки важливо пам'ятати, що перш ніж делегувати, співробітника важливо навчити виконувати завдання правильно.

5. Звичка надихати

Найважливіший досвід керівника, від якого залежить ефективність роботи команди. Складається із багатьох корисних звичок. Наприклад, важливо пам'ятати, що не можна критикувати підлеглого публічно, більше того – не можна критикувати його самого, лише коментувати конкретні дії з обов'язковим розбором, що можна покращити. Причому право запропонувати варіанти виправлення помилки спочатку корисно дати самому співробітнику.

Враховуйте особисті мотиви людей, з якими працюєте. Комусь дуже важлива похвала, комусь – стосунки у колективі, визнання авторитету, кар'єрні перспективи чи можливість підвищення зарплати. Найскладніше у роботі керівника – підібрати ключик до кожної людини. Але саме такий управлінець може з гордістю писати у своєму резюме про те, що його сильна сторона – лідерство.

[rainmaker_form id="36985"]

Повернися живим