
Більшість людей визнають, що від робочого середовища, яке їх оточує, багато в чому залежить те, як вони почуваються: чи то сповненими сил та ентузіазму до роботи, чи то втомленими та пригніченими. Однак, ми не завжди беремо до уваги вплив кольору, який переважає в оточуючих нас речах на роботі. І вже тим паче, не враховуємо вплив кольору на наші емоції та настрій. Деякі кольори пригнічують настрій і нам стає нудно і некомфортно, в той час як інші можуть допомогти нам почуватися енергійними, розслабленими або творчими.
Інші цікаві статті за темою:
- Що про Вас говорить колір одягу?
- Сучасний діловий стиль одягу для жінок
- Жити сьогоденням або чи вороги ми самим собі?
- 10 головних правил як почати свій бізнес
Почніть навмисно використовувати ваші улюблені кольори на робочому місці вдома або в офісі. Знаючи те, як різні кольори можуть значно змінити ваш настрій, має сенс контролювати, які з них найкращим чином впливають на вашу працездатність. Певні кольори можуть викликати певні почуття, думки та настрій. Таким чином, першим кроком до прикрашання інтер'єру вашого робочого середовища в ефективному кольорі є визначення ваших цілей.
Психологія кольору на робочому місці:
Червоний

Червоний є кольором активності та активізації різних процесів, він використовується для підвищення привабливості та розкоші. Але надлишок червоного може змусити людей відчувати почуття гніву, агресії і навіть депресії. З цих причин варто ретельно вивчити ваш майбутній декор, в якому ви вирішите застосувати червоний колір. Види діяльності, за яких можна отримати вигоду з тонкощів використання червоного кольору на робочому місці: це нічні клуби, бари, фотостудії, художні салони та інші подібні. Червоний також успішно може використовуватися, в значно тонованому вигляді, в залах засідань. Легкі тони червоного кольору і аж до рожевого - це відповідний колір для салонів краси.
Жовтий

Жовтий допомагає стимулювати мозок і сприяє інтелектуальному мисленню. Як оптимістичний колір, жовтий може надихнути на відчуття щастя і тепла. Занадто глибокий жовтий може виглядати надмірно жорстко, тому частіше використовуються світліші його відтінки, наприклад, кольору примули. Такий відтінок жовтого кольору на робочому місці освіжає і підвищує довіру. Робоче місце, яке може отримати вигоду від використання жовтого, неодмінно повинно включати процеси навчання та натхнення людей.
Помаранчевий

Помаранчевий створює відчуття життя і бадьорості. Цей колір використовується як контрастний колір у меблях або в обмеженій кількості на стінах. Помаранчевий допомагає нам відчувати заряд енергії. Занадто глибокий, мулистий помаранчевий може бути гнітючим, тоді як яскравий, чіткий помаранчевий освіжає. Помаранчевий також допомагає полегшити депресію і почуття емоційного занепокоєння, шляхом заохочення почуття самоповаги і впевненості в собі. Як правило, перевагу такого кольору на робочому місці обирають у будинках для літніх людей, у громадських організаціях, для молодіжних рухів, у спортивних центрах та офісах соціальної допомоги. Використання помаранчевого кольору на робочому місці в таких закладах допомагає створити сприятливу атмосферу довіри та підтримки.
Зелений

Зелений колір асоціюється з природою і навколишнім середовищем. Зелений заспокоює і врівноважує емоції, допомагаючи людям розслабитися і знайти зв'язок з навколишнім світом. Тому найчастіше відтінки зеленого кольору на робочому місці застосовують у клініках, санаторіях, центрах турботи про навколишнє середовище, а також у сучасному бізнесі, пов'язаному з високими темпами зростання технологій. Але при цьому зелений допомагає врівноважити та гармонізувати ритм життя в таких офісах. Зелений ще використовують у більярдних, у залах очікування, у кабінетах керівників.
Коричневий

Коричневий - це колір заземлення, він надихає на стабільність і відчуття безпеки. Люди пов'язують коричневий з навколишнім середовищем і певною мірою зі спокоєм. Коричневий колір на робочому місці може стимулювати почуття довіри та сприяння комунікації. Коричневий застосовують у кабінетах консультування, у лікарських кабінетах, у природоохоронних і захисних установах. І, звісно ж, у держустановах, адміністраціях, а також у кабінетах керівників великих підприємств.
Синій

Синій є заспокійливим кольором, який допомагає розвитку творчості та звільняє від безсоння. Синій надихає на ясність і спокій. Шляхетний синій має динамічний характер порівняно зі світло-блакитним. Застосування синього кольору на робочому місці рекомендується для людей, чия робота пов'язана з тривогою, напругою і навіть гнівом, щоб збалансувати ці прояви. А також синій використовують в установах охорони здоров'я, ветеринарної хірургії, стоматології, салонах релаксації, де вплив цього кольору корисно впливає на загальну обстановку.
Фіолетовий

Фіолетовий допомагає створенню умов умиротворення і може бути пов'язаний зі зціленням, включно з практиками духовного зростання і терапії. Поряд із синім кольором, фіолетовий також може допомагати вивільненню творчих потоків і створенню медитативного простору. Під час оформлення інтер'єрів медичних центрів, магазинів здорової їжі, курортів і салонів краси можна вдатися до використання фіолетового кольору на робочому місці.
Визначтеся, чого ви хочете досягти
Те, чого ви хочете досягти, залежить від типу вашого бізнесу і роду занять. Наприклад, для дизайну Спа-центру, корисними будуть ті кольори, які допомагають збільшити відчуття спокою. Однак, якщо ви працюєте у вельми напруженому офісі, ви можете скористатися допомогою кольорів для максимізації ентузіазму і благополуччя.
Як використовувати колір?
Щоб використовувати колір з розумом, важливо не перевантажувати робоче місце його інтенсивністю. Деякі кольори, наприклад, червоний, викликають позитивні емоції, коли використовується економно, але використання цього кольору в достатку справляє зворотний ефект. Використовуйте яскраві фарби як акценти, якщо ви вирішили застосувати такі кольори на робочому місці.
За допомогою психології кольору на робочому місці ви зможете не лише покращити ваш емоційний стан, а й підвищити показники свого бізнесу. В установах колір впливає не лише на настрій окремих працівників та управлінського персоналу, а й може вплинути на стани та настрій клієнтів.