Чому не варто вчити дитину буквам зарано

Сьогодні модно: носити різнокольорові колготи, гетри, модно займатися спортом і модно вчити дитину букв з пелюшок. Так, і останнє не більше ніж мода. У цій статті ми розповімо про те, чому не варто вчити дитину рано читати.

Чому не варто вчити дитину буквам зарано

Чому не варто вчити дитину буквам зарано

Навчати дітей читання рано як у шість місяців, так і у 2-3 роки. Так, навчити дитину читати можна, і для цього існують напрацьовані методики і Домана, і Зайцева. Але що ж потім?

Отже, аргументи ПРОТИ раннього читання:

1. Навіщо дитині 2-3 років вміти читати? Відповідь проста: дитині це не треба! Це треба мамі чи татові, які «повісять собі орден» – «Ми навчили свою дитину читати у 2 роки», «Він у нас вундеркінд, він геній»! Набагато краще та корисніше батькам взяти книгу та прочитати її дитині в ролях, з інтонаціями. Це розвиває почуття, уяву дитини. Це створює атмосферу довіри, близькості, дитинства.

2. Це надмірна інформація для раннього віку. У світі є велика різноманітність того, що ПОВИНЕН дитина освоїти до 3 років, не включаючи літери та цифри. Це світ почуттів, світ фарб, запаху, тактильних та відчутних відчуттів. Йому важливіше освоїти своє тіло, вміти їм вправно керувати, навчитися мінімальним правилам взаємодії з оточуючими людьми. Дитина знайомиться зі світом природи: назвами птахів, звірів, риб, рослинним світом (квіти, трави, дерева, кущі), природними явищами та неживою природою. І як дивно дивитися на 3-річну дитину, батьки якої з гордістю кажуть: «Він у нас читає!», а малюк асоціальний, він не знає, як тримати ложку або в нього вже маса особистісних розладів: часті істерики, затиснення тощо .п.

Чому не варто вчити дитину буквам зарано

3. Мозок дитини не готовий сприймати знакову систему. До цього він дозріває до 6 років! Літери (слова) – це символи. Нейропсихологи відзначають, що раннє навчання дитини читання та математики шкодить її нервовій системі. Вона швидко перевантажується і в результаті дитина ризикує отримати заїкуватість, нервові похитування з боку на бік (дивіться документальний фільм «Інститут Домана» — там яскраві приклади наслідків).

4. Це шкодить природному розвитку мови! У дитини порушується природне сприйняття її, відповідно, страждає звуконаслідування, вимова. Як наслідок, письмова мова також постраждає.

Це цікаво

5. Це віддаляє батьків від природних потреб дитини: у ласці, яскравих фарбах, грі уяви. Крім того, раннє навчання буквам гальмує природний розвиток дитини : вона починає бачити у всьому знаки. Він звертає увагу не на пташку, квіточку, собачку, а на вивіски. Тому що це батьками заохочується більшою мірою. Так ми обмежуємо дитину.

6. Обмежений розвиток. Розвиваючи ліву півкулю головного мозку (воно відповідає за знакову систему), «обкрадається» праве: творча та емоційна сторони особистості дитини. Це музичний слух, почуття ритму, художні здібності, емоційна та вольова сфери. Наслідки можуть бути наступні: сенсорно-моторна інвалідність (дитина малорухлива, незграбна), дратівливість, агресивність, упертість і неуважність.

Думаю, цього достатньо для того, щоб не вчити дитину літер занадто рано. Нехай у дитини буде дитинство!

З якого віку вчити дитину буквам? Нейропсихологи рекомендують з 6 років, щоб не перевантажувати мозок. Дитячі психологи пропонують починати з 5 років, щоб встигнути підготувати дитину до школи. І лише вам вирішувати, яким ви хочете виростити свого малюка.

[rainmaker_form id="36985"]

Повернися живим