Сьогодні модно: носити різнокольорові колготи, гетри, модно займатися спортом і модно вчити дитину букв з пелюшок. Так, і останнє не більше ніж мода. У цій статті ми розповімо про те, чому не варто вчити дитину рано читати.
Чому не варто вчити дитину буквам зарано
Навчати дітей читання рано як у шість місяців, так і у 2-3 роки. Так, навчити дитину читати можна, і для цього існують напрацьовані методики і Домана, і Зайцева. Але що ж потім?
Отже, аргументи ПРОТИ раннього читання:
1. Навіщо дитині 2-3 років вміти читати? Відповідь проста: дитині це не треба! Це треба мамі чи татові, які «повісять собі орден» – «Ми навчили свою дитину читати у 2 роки», «Він у нас вундеркінд, він геній»! Набагато краще та корисніше батькам взяти книгу та прочитати її дитині в ролях, з інтонаціями. Це розвиває почуття, уяву дитини. Це створює атмосферу довіри, близькості, дитинства.
2. Це надмірна інформація для раннього віку. У світі є велика різноманітність того, що ПОВИНЕН дитина освоїти до 3 років, не включаючи літери та цифри. Це світ почуттів, світ фарб, запаху, тактильних та відчутних відчуттів. Йому важливіше освоїти своє тіло, вміти їм вправно керувати, навчитися мінімальним правилам взаємодії з оточуючими людьми. Дитина знайомиться зі світом природи: назвами птахів, звірів, риб, рослинним світом (квіти, трави, дерева, кущі), природними явищами та неживою природою. І як дивно дивитися на 3-річну дитину, батьки якої з гордістю кажуть: «Він у нас читає!», а малюк асоціальний, він не знає, як тримати ложку або в нього вже маса особистісних розладів: часті істерики, затиснення тощо .п.
3. Мозок дитини не готовий сприймати знакову систему. До цього він дозріває до 6 років! Літери (слова) – це символи. Нейропсихологи відзначають, що раннє навчання дитини читання та математики шкодить її нервовій системі. Вона швидко перевантажується і в результаті дитина ризикує отримати заїкуватість, нервові похитування з боку на бік (дивіться документальний фільм «Інститут Домана» — там яскраві приклади наслідків).
4. Це шкодить природному розвитку мови! У дитини порушується природне сприйняття її, відповідно, страждає звуконаслідування, вимова. Як наслідок, письмова мова також постраждає.
5. Це віддаляє батьків від природних потреб дитини: у ласці, яскравих фарбах, грі уяви. Крім того, раннє навчання буквам гальмує природний розвиток дитини : вона починає бачити у всьому знаки. Він звертає увагу не на пташку, квіточку, собачку, а на вивіски. Тому що це батьками заохочується більшою мірою. Так ми обмежуємо дитину.
6. Обмежений розвиток. Розвиваючи ліву півкулю головного мозку (воно відповідає за знакову систему), «обкрадається» праве: творча та емоційна сторони особистості дитини. Це музичний слух, почуття ритму, художні здібності, емоційна та вольова сфери. Наслідки можуть бути наступні: сенсорно-моторна інвалідність (дитина малорухлива, незграбна), дратівливість, агресивність, упертість і неуважність.
Думаю, цього достатньо для того, щоб не вчити дитину літер занадто рано. Нехай у дитини буде дитинство!
З якого віку вчити дитину буквам? Нейропсихологи рекомендують з 6 років, щоб не перевантажувати мозок. Дитячі психологи пропонують починати з 5 років, щоб встигнути підготувати дитину до школи. І лише вам вирішувати, яким ви хочете виростити свого малюка.