Чому не варто вчити дитину букв занадто рано

Сьогодні модно: носити різнокольорові колготи, гетри, модно займатися спортом і модно вчити дитину буквам з пелюшок. Так, і останнє не більше, ніж мода. У цій статті ми розповімо про те, чому не варто вчити дитину читати рано.

Чому не варто вчити дитину букв занадто рано

Чому не варто вчити дитину букв занадто рано

Навчати дітей читання рано як у шість місяців, так і в 2-3 роки. Так, навчити дитину читати можна і для цього існують напрацьовані методики і Домана, і Зайцева. Але що потім?

Отже, аргументи ПРОТИ раннього читання:

1. Навіщо дитині 2-3 років уміти читати? Відповідь проста: дитині це не треба! Це треба мамі чи татові, які "повісять собі орден" - "Ми навчили свою дитину читати в 2 роки", "Він у нас вундеркінд, він геній"! Набагато краще і корисніше батькам узяти книжку і прочитати її дитині в ролях, з інтонаціями. Це розвиває почуття, уяву дитини. Це створює атмосферу довіри, близькості, дитинства.

2. Це зайва інформація для раннього віку. У світі є велике розмаїття того, що ПОВИННА дитина опанувати до 3 років, не враховуючи літери та цифри. Це світ почуттів, світ фарб, запаху, тактильних і дотикових відчуттів. Їй важливіше освоїти своє тіло, уміти ним вправно керувати, навчитися мінімальних правил взаємодії з оточуючими людьми. Дитина знайомиться зі світом природи: назвами птахів, звірів, риб, рослинним світом (квіти, трави, дерева, кущі), природними явищами і неживою природою. І як дивно дивитися на 3-х річну дитину, батьки якої з гордістю кажуть: "Вона в нас читає!", а крихітка асоціальна, не знає, як тримати ложку, або має масу особистісних розладів: часті істерики, скутість тощо.

Чому не варто вчити дитину букв занадто рано

3. Мозок дитини не готовий сприймати знакову систему. До цього він дозріває до 6 років! Букви (слова) - це знаки. Нейропсихологи зазначають, що раннє навчання дитини читання та математики шкодить її нервовій системі. Вона швидко перевантажується і в результаті дитина ризикує отримати заїкання, нервові погойдування з боку в бік (подивіться документальний фільм "Інститут Домана" - там яскраві приклади наслідків).

4. Це шкодить природному розвитку мовлення! У дитини порушується природне сприйняття її, відповідно, страждає звуконаслідування, вимова. Як наслідок, письмове мовлення теж постраждає.

Це цікаво

5. Це віддаляє батьків від природних потреб дитини: у ласці, у яскравих фарбах, грі уяви. Крім того, раннє навчання букв гальмує природне розвиток дитиниВона починає бачити в усьому знаки. Вона звертає увагу не на пташку, квіточку, собачку, а на вивіски. Тому, що це батьки заохочують більшою мірою. Так ми обмежуємо дитину.

6. Обмежений розвиток. Розвиваючи ліву півкулю головного мозку (вона відповідає за знакову систему), "обкрадається" права: творча та емоційна сторони особистості дитини. Це музичний слух, відчуття ритму, мистецькі здібності, емоційна та вольова сфери. Наслідки можуть бути такі: сенсорно-моторна інвалідність (дитина малорухома, незграбна), дратівливість, агресивність, упертість і неуважність.

Гадаю, цього достатньо для того, щоб не вчити дитину букв занадто рано. Нехай у дитини буде дитинство!

З якого віку вчити дитину буквам? Нейропсихологи рекомендують із 6 років, щоб не перевантажувати мозок. Дитячі психологи пропонують починати з 5 років, щоб встигнути підготувати дитину до школи. І лише вам вирішувати, яким ви хочете виростити свого малюка.

Повернись живим