Сьогодні модно: носити різнокольорові колготи, гетри, модно займатися спортом і модно вчити дитину буквам з пелюшок. Так, і останнє не більше, ніж мода. У цій статті ми розповімо про те, чому не варто вчити дитину читати рано.

Чому не варто вчити дитину букв занадто рано
Навчати дітей читання рано як у шість місяців, так і в 2-3 роки. Так, навчити дитину читати можна і для цього існують напрацьовані методики і Домана, і Зайцева. Але що потім?
Отже, аргументи ПРОТИ раннього читання:
1. Навіщо дитині 2-3 років уміти читати? Відповідь проста: дитині це не треба! Це треба мамі чи татові, які "повісять собі орден" - "Ми навчили свою дитину читати в 2 роки", "Він у нас вундеркінд, він геній"! Набагато краще і корисніше батькам узяти книжку і прочитати її дитині в ролях, з інтонаціями. Це розвиває почуття, уяву дитини. Це створює атмосферу довіри, близькості, дитинства.
2. Це зайва інформація для раннього віку. У світі є велике розмаїття того, що ПОВИННА дитина опанувати до 3 років, не враховуючи літери та цифри. Це світ почуттів, світ фарб, запаху, тактильних і дотикових відчуттів. Їй важливіше освоїти своє тіло, уміти ним вправно керувати, навчитися мінімальних правил взаємодії з оточуючими людьми. Дитина знайомиться зі світом природи: назвами птахів, звірів, риб, рослинним світом (квіти, трави, дерева, кущі), природними явищами і неживою природою. І як дивно дивитися на 3-х річну дитину, батьки якої з гордістю кажуть: "Вона в нас читає!", а крихітка асоціальна, не знає, як тримати ложку, або має масу особистісних розладів: часті істерики, скутість тощо.

3. Мозок дитини не готовий сприймати знакову систему. До цього він дозріває до 6 років! Букви (слова) - це знаки. Нейропсихологи зазначають, що раннє навчання дитини читання та математики шкодить її нервовій системі. Вона швидко перевантажується і в результаті дитина ризикує отримати заїкання, нервові погойдування з боку в бік (подивіться документальний фільм "Інститут Домана" - там яскраві приклади наслідків).
4. Це шкодить природному розвитку мовлення! У дитини порушується природне сприйняття її, відповідно, страждає звуконаслідування, вимова. Як наслідок, письмове мовлення теж постраждає.
5. Це віддаляє батьків від природних потреб дитини: у ласці, у яскравих фарбах, грі уяви. Крім того, раннє навчання букв гальмує природне розвиток дитиниВона починає бачити в усьому знаки. Вона звертає увагу не на пташку, квіточку, собачку, а на вивіски. Тому, що це батьки заохочують більшою мірою. Так ми обмежуємо дитину.
6. Обмежений розвиток. Розвиваючи ліву півкулю головного мозку (вона відповідає за знакову систему), "обкрадається" права: творча та емоційна сторони особистості дитини. Це музичний слух, відчуття ритму, мистецькі здібності, емоційна та вольова сфери. Наслідки можуть бути такі: сенсорно-моторна інвалідність (дитина малорухома, незграбна), дратівливість, агресивність, упертість і неуважність.
Гадаю, цього достатньо для того, щоб не вчити дитину букв занадто рано. Нехай у дитини буде дитинство!
З якого віку вчити дитину буквам? Нейропсихологи рекомендують із 6 років, щоб не перевантажувати мозок. Дитячі психологи пропонують починати з 5 років, щоб встигнути підготувати дитину до школи. І лише вам вирішувати, яким ви хочете виростити свого малюка.


