"Навіщо потрібна таблиця множення, якщо всі рахують із калькулятором?" - дивується мама молодшокласника.
- "Я ось шукаю репетитора, який пояснить синові закономірності множення. Дитина не сприймає стовпці з цифрами", - вторить їй інша.

У звичайному житті люди постійно звертаються до таблиці множення, самі того не помічаючи. У квитку в пасажира вказано 17-ме місце - він одразу йде в п'яте купе. Знає, що в кожному - чотири полиці.
Покупець у магазині множить і ділить ціну продукту на потрібну йому кількість. Це теж таблиця множення. Перебуваючи за кордоном, турист переводить ціни у валюті в рублі та порівнює їх. Таких прикладів сотні, тож вчити доведеться.
5 способів вивчити таблицю
Зробити це простіше, ніж здається, якщо знайти відповідний спосіб. Ось кілька варіантів.
1. Пошук закономірностей
Люди швидше запам'ятовують закономірності. Це стосується і таблиці множення. Ось вони:
- Число, помножене на одиницю, не змінюється.
- 2 х 3 і 3 х 2, як і будь-які інші два числа під час зміни місць, дають однаковий результат.
- Під час множення на 10 потрібно додати до цифри нуль. 5 х 10 = 50, 7 х 10 = 70.
- Парні числа, помножені на 5, закінчуються на 0. Непарні числа, помножені на 5, закінчуються на 5.
- Результат числа, помноженого на 9, дає в сумі 9. Наприклад, 5 х 9 = 45 (4+5 = 9) або 7 х 9 = 63 (6 +3 = 9).
2. Множення на 9 по руках
Таблицю множення на 9 легко запам'ятати за пальцями на обох руках. Поставте долоні поруч і загніть той палець за рахунком, на який множите число 9 (рахуйте зліва направо). Якщо множите на 4, то загніть четвертий палець зліва, як показано на малюнку.
Кількість пальців ліворуч від підігнутого - це десятки. Кількість пальців праворуч від підігнутого - одиниці. В описуваному прикладі ліворуч буде 3 пальці, праворуч - 6. Разом - 36.

Цей метод не поширюється на множення чисел 1 і 10 - для них діють закономірності, описані в пункті вище.
3. таблиця Піфагора
Математики радять дітям користуватися таблицею Піфагора. Достатньо показати дитині, що результат множення - це цифра на перетині горизонтального та вертикального рядків.
Для закріплення матеріалу роздрукуйте таблицю та заповніть її з дитиною. Комірки зафарбуйте кольоровими олівцями так, щоб однакові цифри були одного кольору. Коли таблиця зафарбується, школяр зрозуміє, що запам'ятати йому потрібно тільки її половину. Друга половина дублюється, тобто 7 х 8 і 8 х 7, 4 х 6 і 6 х 4 дають однакові результати.
4. пояснити сенс множення
Молодшокласник має зрозуміти сенс множення - тоді він швидше засвоїть таблицю. Завдання вчителів і батьків пояснити йому цей принцип: 3 х 3 - це число три, взяте тричі.
Розповідь бажано візуалізувати - так дитина швидше зрозуміє. Для наочності використовують:
- кубики;
- сірники;
- яблука;
- інші предмети.
5. Користуватися тренажерами
Є барвисті книжки-тренажери для школярів. Укладачі зібрали в них інтерактивні вправи, шифровки, розмальовки. Виконуючи завдання, діти легко запам'ятовують таблицю множення, тренують увагу та розвивають мислення.
Навчання в задоволення
Не можна змушувати дітей зубрити таблицю і карати за те, що не виходить запам'ятати цифри. Це налякає і втомить учнів молодших класів, у підсумку вони втратять інтерес до навчання. Математика має бути йому в задоволення. Цього простіше домогтися, розбавляючи нудну теорію грою.
Є спеціальні барвисті пазли для вивчення таблиці множення. Їх можна купити в магазині або роздрукувати картки з інтернету. Кожна правильна відповідь наближає дитину до складання пазла і запам'ятовування таблиці множення.