Підприємець, який відкриває кафе, ще на етапі складання бізнес-плану має встановити контакт із постачальниками продуктів. Купувати м'ясо, овочі, крупи і спеції оптом завжди вигідніше. Але крім економії пошук партнерів має бути побудований на високій якості продукції. Давайте розберемося, де шукати надійного постачальника для кафе.

Де шукати постачальника продуктів
Постачальників продуктів і напоїв для кафе можна умовно розділити на кілька груп:
- Виробники. Вигідніше купувати, оминаючи посередників. Достатньо налагодити контакт із відділом продажів маслозаводу чи пекарні, щоб щодня отримувати свіжу олію та хліб. Великі виробники зацікавлені в постійних покупцях, тому встановлюють для партнерів вигідні ціни. Плюси - найнижча ціна і завжди свіжі продукти. Мінус - з кожним виробником доведеться контактувати напряму.
- Національні оптові постачальники. Ці компанії займаються постачанням продуктів об'єктам громадського харчування. Вони налагоджують зв'язки з фермерами, цехами, заводами. Плюс - економія часу. В одному каталозі власник кафе знайде все необхідне. Мінус - оплата послуг посередника, сумнівна свіжість продуктів.
- Фермери. Поставки з ферми стануть фішкою ресторану. Проведіть маркетингову кампанію "З поля - до столу". Ваше меню зацікавить клієнтів. Плюси - свіжі продукти, знижки при постійних закупівлях. Мінуси - ціни на товар вищі, ніж у національних виробників.
- Місцевий ринок. На ринках працюють перекупники. Весь товар на виду. Його можна спробувати перед покупкою. Плюси - великий вибір і можливість торгу. Мінуси - поїздка на ринок забирає багато часу і сил.
Як вибудовувати відносини з постачальниками

Хороші відносини з постачальниками важливі. Витратьте час на вибудовування контакту:
- Призначте людину зі штату для взаємодії з постачальниками. Вона стежитиме за ланцюжком поставок - складатиме заявки, прийматиме товар.
- Не відкладайте розрахунок із постачальниками надовго, оскільки за великої заборгованості вони можуть відмовити вам. Кафе залишиться без продуктів.
- Визначте періодичність постачання. Якщо умов для зберігання немає, поставки мають бути частими. Свіжість продуктів - запорука успіху кафе.
- Запропонуйте партнерам рекламу їхньої продукції в кафе в обмін на знижки. Це вигідно обом сторонам.
- Керуйте запасами і закупівлями - встановіть на комп'ютер спеціальну програму, яка допоможе контролювати наявність і залишок продуктів на складі.
Розглядайте витрачений час і високу початкову ціну на продукти як інвестицію. Витративши трохи часу, ви отримаєте союзників - ділових партнерів, які допомагають реалізовувати бізнес-план.