Обирати шини для будь-якого автомобіля потрібно, виходячи з багатьох параметрів. Крім сезонності, типу протектора і типорозміру потрібно врахувати і такий важливий фактор, як індекс навантаження. Від цього показника залежить довговічність шин, а також стан ходової частини автомобіля і безпека керування транспортним засобом в цілому. Дізнатися, на які навантаження розрахована та чи інша шина, можна з відповідного маркування на боковинах. Визначити, якої витривалості покришки потрібні для конкретного автомобіля допоможе технічна документація машини.

Що означає індекс навантаження
Цей показник вказує на те, яку вагу витримує одне колесо при русі на максимально можливій швидкості. Тому індекс навантаження завжди пишеться поруч з індексом швидкості – ці величини невідривно пов'язані між собою. Межі, в яких визначається навантаження, варіюються в рамках від 45 кг до 13,6 т. У вигляді умовного позначення на боковинах цей показник позначається цифрами від 0 до 199 і букв LI. Причому, виробники шин вказують навантаження з запасом, беручи до уваги схильність протектора до стирання.
Оптимальний індекс навантаження залежить від того, який транспортний засіб ви збираєтеся обладнати шинами. У мережі можна знайти тематичні таблиці, які допоможуть визначити оптимальний індекс навантаження для легкового авто, седана, позашляховика, вантажних і спеціалізованих транспортних засобів і так далі.
Індекс швидкості SI безпосередньо пов'язаний з індексом навантаження. Від того, наскільки правильно підібрані шини у зв'язці двох цих показників, залежить керованість і маневреність, курсова стійкість і ходимість, реакції на команди рульового колеса і довговічність шини. Нарешті, правильний вибір шин за SI і LI безпосередньо впливає на технічний стан автомобіля і безпеку на дорозі. Ось чому так важливо приділити максимум уваги цим показникам при виборі гуми.
Іноді зустрічаються покришки з нестандартними маркуваннями – VR і ZR. Шини VR розраховані на швидкісний рух понад 200 км/год, ZR вказує на високу міцність і продуктивність автогуми.
Як обирати шини за індексом навантаження
В принципі, ви можете самостійно розрахувати, шини якої витривалості підходять для вашого транспортного засобу. Для цього потрібно помножити допустиму вагу однієї шини на число коліс і відняти з добутку вагу готового до експлуатації, але не завантаженого автомобіля. Однак у такого підходу є неточності, оскільки дана формула не включає такі важливі показники, як сила, що діє на різні осі, ступінь завантаженості автомобіля, швидкість руху, пору року і погодні умови, стан дорожнього покриття і багато іншого. Тому краще спиратися на рекомендації, які викладені в технічній документації автомобіля, і обирати покришки, виходячи з вимог автовиробника.

Обираючи комплектуючі за індексом навантаження і швидкості, слід пам'ятати, що виробники шин вказують ці параметри в максимально допустимих межах. Тобто, якщо на шині стоїть обмеження по вазі в 750 кг на одне колесо, і по швидкості в 210 км/год, значить, вище цих показників навантажувати шини не варто. Порушення цих простих правил призводить до виникнення аварійної ситуації на дорозі через втрату керування. Крім того, недотримання рекомендацій шинників призведе до несправності ходової частини авто, до швидкого зносу покришок і до інших неприємних наслідків, які потребують витрачати час і гроші.
Також слід враховувати, що вантаж на різні точки осі може розподілятися нерівномірно, на це також впливають різні фактори: розсадження пасажирів, розподіл багажу в автомобілі і так далі. Ось чому, обираючи шини за індексом навантаження і швидкості, потрібно звертати увагу на показники, що трохи перевищують вказаний автовиробником діапазон. Невеликий запас дозволить домогтися більш безпечного і оптимального навантаження на шини під час руху в різних швидкісних режимах.
Нарешті, обираючи шини великої вантажопідйомності для перевезення великого багажу, враховуйте можливості підвіски вашого автомобіля. Надмірні навантаження можуть привести до виходу автомобіля з ладу. Знаючи всі ці нюанси, ви зможете без проблем визначити, які шини обирати за індексом навантаження і швидкості.